Cuplet al celui mai mare pamfletar pe care l-a avut Romania, Constantin Tănase, de acum peste 70 de ani, de o actualitate descurajantă…Sau cum zicea Eminescu:

 

 

“Toate-s vechi şi noi sunt toate!”

 

 

 

 

 

ŞI CU ASTA CE-AM FĂCUT?

Ne-am trezit din hibernare
Şi-am strigat cât am putut:
Sus Cutare! Jos Cutare!?
Şi cu asta ce-am făcut?

Am dorit, cu mic, cu mare, 
Şi-am luptat, cum am ştiut, 
S-avem nouă guvernare
Şi cu asta ce-am făcut

Ca mai bine să ne fie, 
Ne-a crescut salariul brut
Dar trăim în săracie
Şi cu asta ce-am făcut?

Ia corupţia amploare,
Cum nicicând nu s-a văzut,
Scoatem totul la vânzare?
Şi cu asta ce-am făcut?

Pentru-a câştiga o pâine,
Mulţi o iau de la-nceput,
Rătăcesc prin ţări străine?
Şi cu asta ce-am făcut?

Traversam ani grei cu crize,
Leul iar a decăzut,
Cresc întruna taxe-accize?
Şi cu asta ce-am făcut?

Totul este ca-nainte, 
De belele n-am trecut, 
Se trag sforile, se minte, 
Şi cu asta ce-am făcut? 

Se urzesc pe-ascuns vendete,
Cum nicicând nu s-a văzut,
Ţara-i plină de vedete,
Şi cu asta ce-am făcut?

Pleacă-ai noştri, vin ai noştri! 
E sloganul cunoscut; 
Iarăşi am votat ca proştii, 
Şi cu asta ce-am făcut? 

Postat în 2009 pe haios.ro !

Nu aveţi impresia că şi astăzi,în anul de graţie 2012,este de o actualitate la fel de descurajantă ca în 2009,când la putere erau “ceilalţi”???

 

